Re: Routning "forsvinder"

From: Claus Guttesen (none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 31 May 2007 - 09:40:19 CEST

Date: Thu, 31 May 2007 09:40:19 +0200
From: "Claus Guttesen" <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Routning "forsvinder"

> På 4.0 mener jeg at jeg snildt kunne trække et kabel ud, sætte det i
> igen og alt var automatisk godt igen. Nu bliver jeg nødt til at
> reboote )-:

I FreeBSD 6.2 forsvinder default route, hvis man manuelt sætter
ip-adressen, selv om man bruger samme adresse. Men den beholder
oplysningen, selv om et kort mister forbindelsen.

At route forsvinder hvis et netkort mister forbindelsen, er dårlig
håndværk fra OpenBSD. Jeg vil næppe bruge OpenBSD som firewall, hvis
dette er tilfældet.

> ifconfig xxx down og up får ikke tingene igang - /bin/sh /etc/rc
> heller ikke.... Hvad kan man ellers prøve? Allerhelst vil jeg jo gerne
> have, at det kommer op igen af sig selv.

route add?

--
regards
Claus

When lenity and cruelty play for a kingdom, the gentlest gamester is the soonest winner.

Shakespeare