Re: SV: UPS spørgsmå

From: Jimmy Selgen (none@jsn--devlix.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 29 May 2007 - 10:46:24 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SV: UPS spørgsmå
Date: Tue, 29 May 2007 10:46:24 +0200
From: Jimmy Selgen <none@jsn--devlix.dk.lh.bsd-dk.dk>

>Mht. den her UPS - den skal have USB + gerne være billig --> har kigget
>på den her "fætter":
>http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206844

>men jeg har ingen erfaring med UPS'ere ..?

Jeg kører selv med sådan en fætter her på min server

Den virker fint med apcupsd, og selvom BACK-UPS serien ikke understøtter
alle de fine ting som de tilsvarende modeller i SMART serien gør, så
formår den dog stadig at holde min maskine kørende ved strømsvigt, og
lukke den pænt ned når UPS når på ca. 5%.

Uden at kende strømforbrug på sådan en Synology 207'er så vil jeg tro at
en 350VA UPS er rigeligt.

Jeg mener min Synology 106'er bruger omkring 5-10W, men den er dog kun med 1 disk.
Min server bruger ca 65W, og load på UPS'en ligger på ca. 38%, svarende til
25-30 minutters batteri på en Back-UPS 350.

/Jimmy