Re: SV: UPS spørgsmå

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 29 May 2007 - 11:08:57 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SV: UPS spørgsmå
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 29 May 2007 09:08:57 +0000

In message <none@216a543c2a6e10d1f8d125fa7d484bb0--chantry.lh.bsd-dk.dk>, Jimmy Selgen writes:

> [...]

Hvis din disk-server dims bruger en extern "sort klods" strømforsyning,
så bør du kraftigt overveje at lave UPS'en på lavspændingssiden. Det
er både meget mere pålideligt og du får flere minutter for de samme
penge.

Man kan købe "battery backed power supplies" der bruges til brand-
og tyveri-alarmer og de giver dig typisk flere timers nøddrift.

Poul-Henning

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956