SV: UPS spørgsmål

From: Gert Lynge (none@gert--lynge.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 29 May 2007 - 08:53:06 CEST

From: "Gert Lynge" <none@gert--lynge.org.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: SV: UPS spørgsmål
Date: Tue, 29 May 2007 08:53:06 +0200

> Hvad med at købe en brugt APC smartups 1000?

Har tidligere kæmpet med nye batterier der smeltede i gamle APC-ups'er. På
det tidspunkt arbejdede jeg hos en af deres utallige forhandlere.
Jf. APC bliver ladekredsløbet slidt op i løbet af 5-10 år - og det kan give
sig udslag i at batterierne bliver over-ladet og dør stort set omgående (de
koger og revner). Mener faktisk det var nogle tidlige 1000XL'ere jeg prøvede
det på, hvis jeg ikke husker helt galt...

Be warned!