Postfix og transport

From: Jonatan Anthony (none@jonatan--anthony.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 24 May 2007 - 09:07:19 CEST

Date: Thu, 24 May 2007 09:07:19 +0200
From: Jonatan Anthony <none@jonatan--anthony.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Postfix og transport

Hej!

Jeg har et lille problem med et postfix-setup. Min PostFix står som
primær MX for et domæne. Mail til det pågældende domæne skal
videresendes fra min Postfix til et internt mail-system uden en global
IP. På nuværende tidspunkt har jeg opsat en transport som blot smider al
mail videre til den interne IP-adresse og dette virker helt som det
skal. Problemet er bare at mail-systemet befinder sig på et skib, hvor
vi har 2 forskellige satelit-links. Primært anvendes VSAT, som er en
flat-rate ordning, men når skivet sejler udenfor dækning af VSAT, så
falder den tilbage på et sekundært link (dial-up) og derved får det
interne mail-system en anden IP adresse. Kan det lade sig gøre at
opsætte en sekundær transport i Postfix, eller skal dette gøres ved
hjælp af en primær og sekundær MX i DNS'en?

På forhånd tak for hjælpen!

/Jonatan