Re: Postfix og transport

From: none@robert--sermilik.dk.lh.bsd-dk.dk
Date: Thu 24 May 2007 - 11:38:32 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Postfix og transport
Date: Thu, 24 May 2007 11:38:32 +0200
From: <none@robert--sermilik.dk.lh.bsd-dk.dk>

On Thu, 24 May 2007 09:07:19 +0200, Jonatan Anthony <none@jonatan--anthony.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:
> Hej!
>
> Jeg har et lille problem med et postfix-setup. Min PostFix står som
> primær MX for et domæne. Mail til det pågældende domæne skal
> videresendes fra min Postfix til et internt mail-system uden en global
> IP. På nuværende tidspunkt har jeg opsat en transport som blot smider al
> mail videre til den interne IP-adresse og dette virker helt som det
> skal. Problemet er bare at mail-systemet befinder sig på et skib, hvor
> vi har 2 forskellige satelit-links. Primært anvendes VSAT, som er en
> [...]

Du kunne evt. anvende UUCP mellem skib og din postfix.
Så er skibets mailserver ansvarlig for at hente posten.
Det kræver selvfølgelig at skibet benytter en mailserver der kan uucp samt at der kan laves dial-up access til dit interne netværk.
Hvis skibet er uden for dækning kunne jeg forestille mig at den sekundære link er via Inmarsat som er dyrt at anvende........

/Robert