RE: Postfix-faxerier

From: Carsten Jensen (none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 23 May 2007 - 17:12:13 CEST

Subject: RE: Postfix-faxerier
Date: Wed, 23 May 2007 17:12:13 +0200
From: "Carsten Jensen" <none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

du må efter RFC standarderne ikke bruge CNAME til mail

en A record fx mail.domain.tld til din offentlige IP fx 80.82.83.84

en MX record med prioritet 10 der peger på din A record mail.domain.tld

har du sat din router/firewall op til at tillade indgående tcp port 25 traffik,
for derefter at redelegere den til din mail server ?

kan du telnette på port 25 fra internettet til din offenlige ip ?

Mvh
Carsten Jensen