Re: Postfix-faxerier

From: jems@mad.dk
Date: Wed 23 May 2007 - 18:17:33 CEST

From: jems@mad.dk
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Postfix-faxerier
Date: Wed, 23 May 2007 18:17:33 +0200

>du må efter RFC standarderne ikke bruge CNAME til mail

ok

>en A record fx mail.domain.tld til din offentlige IP fx 80.82.83.84

Nå får jeg lige brug for en at holde i hånden :-)
På mit private net har jeg to forskellige maskiner der skal kunne nås via
Internettet: Min webserver (W2K Server indtil videre) og min mailserver
(FreeBSD). Da jeg bruger CNAME *.domæne.dk for at kunne nå min hjemmeside
både med og uden www. foran, skal jeg så lave tre A records og ingen CNAME:
domæne.dk
www.domæne.dk
mail.domæne.dk

>en MX record med prioritet 10 der peger på din A record mail.domain.tld

Aah... Jeg har bare donæne.dk -> domæne.dk

>har du sat din router/firewall op til at tillade indgående tcp port 25
>traffik, for derefter at redelegere den til din mail server ?

Ja.

>kan du telnette på port 25 fra internettet til din offenlige ip ?

Nej. Det forstår jeg egentlig ikke? Men det er måske pga. mine indstillinger
på GratisDNS?

--
Stefan