Re: GPS modtager via USB genkendes ikke

From: Torben Thellefsen (none@torben--thellefsen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 23 Jun 2007 - 01:48:13 CEST

Date: Sat, 23 Jun 2007 01:48:13 +0200
From: Torben Thellefsen <none@torben--thellefsen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: GPS modtager via USB genkendes ikke

On Sat, 23 Jun 2007 01:03:07 +0200
Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Det der vil ikke hjaelpe, saalaenge den attacher som ugen.

Næh, det havde jeg egentligt også konkluderet, men det var (desværre) mit
bedste bud.

> Hvis det er blot nogenlunde som paa OpenBSD, kan du kan proeve at
> catte fra /dev/ugen.XY og se, om der kommer data paa nogen af de
> devices. Dette har virket med nogle antenner (ugen), jeg har haft
> adgang til.

Desværre ikke her:
localhost# cat /dev/ugen0
cat: /dev/ugen0: Operation not supported by device
localhost# cat /dev/ugen0.1
^C
localhost# cat /dev/ugen0.2
^C
localhost# cat /dev/ugen0.3
cat: /dev/ugen0.3: Device not configured

ugen0.1 og ugen0.2 står bare og glaner ...
Men jeg forventede heller ikke noget, for jeg har haft gpsd til at forsøge
sig på alle ugen*, uden at der skete noget ved det.

Og det er forsøgt med alle output formater fra gps'en (Garmin, NMEA, tekst).

Mvh

--
O\_o+  Torben Thellefsen <none@torben--thellefsen.dk.lh.bsd-dk.dk>
       "Fremtiden kommer af sig selv, fremskridtet ikke." --Poul Henningsen