Re: GPS modtager via USB genkendes ikke

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 23 Jun 2007 - 01:03:07 CEST

Date: Sat, 23 Jun 2007 01:03:07 +0200
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: GPS modtager via USB genkendes ikke

Quoting Torben Thellefsen (torben@thellefsen.dk):
> Jeg har søgt mig ør i hovedet via Google og har læst på både devfs, devd og
> usbd, og har forsøgt mig med dette i usbd.conf:
>
> device "gps"
> devname "ucom[0-9]+"
> vendor 0x091e
> product 0x0003
> attach "chmod 0666 /dev/cuaU*"

Det der vil ikke hjaelpe, saalaenge den attacher som ugen.

> Men det hjalp ikke en døjt :-( Og ja, jeg genstartede usbd ... ;-)
> Jeg har også forsøgt mig med et par gps-programmer (gpsbabel, gpsd), men de
> kan heller ikke få fat i den. Sikkert fordi den kun er 'ugen'.
>
> Hvordan får jeg mon forbindelse til min GPS?

Hvis det er blot nogenlunde som paa OpenBSD, kan du kan proeve at
catte fra /dev/ugen.XY og se, om der kommer data paa nogen af de
devices. Dette har virket med nogle antenner (ugen), jeg har haft
adgang til.

Mvh. Michael.

--
There is no place I can go, there is no way I can hide.
It feels like it keeps coming from the inside.