Re: freebsd 6.2 med postfix

From: Ebbe Hjorth (none@ebbe--bornholmermail.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 28 Jan 2007 - 18:39:25 CET

Date: Sun, 28 Jan 2007 18:39:25 +0100 (CET)
Subject: Re: freebsd 6.2 med postfix
From: "Ebbe Hjorth" <none@ebbe--bornholmermail.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Hmm.. tidligere angav du:
>
> mydestination = odin, bytemind.dk, odin.bytemind.dk

Ja, men jeg læste i postfix dokumentationen og så at det var sådan her de
gjorde ;)

> Well når jeg kigger på din log-fejl så er jeg rimelig sikker på at dit
> problem ligger i din virtual konfiguration.
>
> Jan 28 03:01:59 odin postfix/virtual[24041]: 55E652842A:
> to=<none@root--bytemind.dk.lh.bsd-dk.dk>, relay=virtual, delay=0.01, delays=0/0/0/0, ds
> n=5.1.1, status=bounced (unknown user: "root@xxx.dk")
>
> Din postfix forsøger at levere via virtual mod normalt local og det fejler
> med unkown user.

Ja - Jeg har prøvet at lave et alias i min mysql, så root@bytemind.dk
skulle sendes videre til bytemind@bytemind.dk, men samme fejl "Recipient
address rejected: User unknown in virtual mailbox table;" som om den slet
ikke kigger virtual_alias