Re: freebsd 6.2 med postfix

From: Sven Esbjerg (none@list0--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 28 Jan 2007 - 17:07:05 CET

Date: Sun, 28 Jan 2007 17:07:05 +0100
From: Sven Esbjerg <none@list0--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: freebsd 6.2 med postfix

On Sun, Jan 28, 2007 at 04:48:16PM +0100, Ebbe Hjorth wrote:
> mydestination = $myhostname localhost.$mydomain

Hmm.. tidligere angav du:

mydestination = odin, bytemind.dk, odin.bytemind.dk

> Jeg sidder og kigger på postfix virtual domain dokumentationen, og bliver
> i tvivl om jeg skal bruge virtual_alias_domains, men det skulle den gerne
> hente fra min mysql

Well når jeg kigger på din log-fejl så er jeg rimelig sikker på at dit
problem ligger i din virtual konfiguration.

Jan 28 03:01:59 odin postfix/virtual[24041]: 55E652842A:
to=<none@root--bytemind.dk.lh.bsd-dk.dk>, relay=virtual, delay=0.01, delays=0/0/0/0, ds
n=5.1.1, status=bounced (unknown user: "root@xxx.dk")

Din postfix forsøger at levere via virtual mod normalt local og det fejler
med unkown user.

Jeg har ikke rodet med et lignende setup så jeg har noget svært ved at
pinpointe din fejl - måske andre kan hjælpe.

> Det skal siges at jeg har fulgt guiden fra free software magazine.

Kender den ikke.

-Sven

--
WWW: http://sven.esbjerg.name