Re: freebsd 6.2 med postfix

From: Claus Guttesen (none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 28 Jan 2007 - 18:07:24 CET

Date: Sun, 28 Jan 2007 18:07:24 +0100
From: "Claus Guttesen" <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: freebsd 6.2 med postfix

> Jeg har installeret freebsd 6.2 også lagt postfix ind bagefter, og
> akiveret den i /etc/mailer.conf, og i /etc/aliases lavet et alias der
> sender alt mail til min egen eksterne mail adresse, (og kørt newaliases)
> men efter postfix er blevet aktiveret, får jeg ikke længere mine daglige /
> ugentlige system mails fra maskinen, hvad mangler jeg at gøre?

Det første jeg gør, når jeg installérer en ny server (efter
portupgrade samt sudo), er at:

1. installére postfix
2. tilføje min konto i /etc/aliases
3. køre postaliases /etc/aliases
4. stoppe sendmail (med kill)
5. skrive postfix_enable="YES" samt sendmail_enable="NONE" i /etc/rc.conf
6. starte postfix med /usr/local/etc/rc.d/postfix start
7. tjekke postfix-status med tail /var/log/maillog

Med mindre du har behov for mysql i en eller anden sammenhæng, er der
ikke brug for at den skal kobles på postfix.

Hilsen
Claus