Re: Lowpower PC'er

From: Lasse Brandt (none@bitmand--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 18 Jan 2007 - 15:03:12 CET

Date: Thu, 18 Jan 2007 15:03:12 +0100
From: "Lasse Brandt" <none@bitmand--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Lowpower PC'er

> Jeg har en 1 GHz Epia som jeg til sidst opgav at bruge, den kørte fint
> med alt andet end SSL kryptering, disse kørte ekstremt langsomt.

Jeg har dels en EPIA-PD10000 (1ghz med fan) stående samt en
EPIA-VE5000 (500mhz fanless) - begge kører umiddelbart fint, men jeg
har dog på begge maskiner oplevet at onboard netkortet har "stoppet
med at virke". Hvad der præcis sker er uvist, men pludselig, i
forbindelse med meget trafik på netkortet, mister jeg alt kontakt til
maskinen - jeg har desværre ikke selv kunne se hvad der sker i
gerningsøjeblikket, da jeg ikke har haft fysisk adgang, men har blot
måtte få en ven til at boote den. Jeg har dog kunne se i diverse andre
logs at intet trafik er kommet ind og det har ikke været muligt for
maskinen at komme ud.

Det eneste der stod i loggen var: "vr0: watchdog timeout" - hvilke de
stadig skriver i ny og næ, men de kører begge fint (det er et halvt
års tid siden det sidst er sket).

Onboard netkort er hhv.:
vr0: <VIA VT6102 Rhine II 10/100BaseTX>
vr0: <VIA VT6105 Rhine III 10/100BaseTX>

I sin tid da jeg googlede fejlen, dukkede der en masse gamle (5+ år)
tråde op omkring dårlig driver, men jeg kunne intet finde om lign.
problemer i nyere tid.

Er der nogen på listen der har oplevet lign.? og måske endda løst det? :)

--
Med venlig hilsen
Lasse Brandt