Re: Lowpower PC'er

From: Michael Lyngbøl (none@michael--lyngbol.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 18 Jan 2007 - 20:21:09 CET

Date: Thu, 18 Jan 2007 20:21:09 +0100
From: Michael Lyngbøl <none@michael--lyngbol.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Lowpower PC'er

On 18.01.2007 15:03:12 +0100, Lasse Brandt wrote:

> Jeg har dels en EPIA-PD10000 (1ghz med fan) stående samt en
> EPIA-VE5000 (500mhz fanless) - begge kører umiddelbart fint, men jeg
> har dog på begge maskiner oplevet at onboard netkortet har "stoppet
> med at virke". Hvad der præcis sker er uvist, men pludselig, i
> forbindelse med meget trafik på netkortet, mister jeg alt kontakt til
> maskinen - jeg har desværre ikke selv kunne se hvad der sker i
> gerningsøjeblikket, da jeg ikke har haft fysisk adgang, men har blot
> måtte få en ven til at boote den. Jeg har dog kunne se i diverse andre
> [...]

Ja, jeg har oplevet det samme på min EPIA maskine m. NetBSD. Samme
fejlmeddelse.

Jeg har løst problemet ved at låse netkortet til 100Mbps full-duplex,
men det kræver en managed ethernet switch (som også låses til 100Mbps
full-duplex) for at virke.

        ifconfig vr0 down
        ifconfig vr0 up

kan, så vidt jeg husker, også afhjælpe problemet for en stund.

/Michael

--
Michael Lyngbøl -- michael at lyngbol dot dk
Network Architect, AS3292 TDC, IP·backbone