Re: Abefalinger til trådløs router

From: Jakob Kjøller (none@jakob--kjollers.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 17 Jan 2007 - 19:42:38 CET

From: Jakob Kjøller <none@jakob--kjollers.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Abefalinger til trådløs router
Date: Wed, 17 Jan 2007 19:42:38 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Den 17/01/2007 kl. 18.18 skrev Lars Bonnesen:

> Nu har jeg kigget, og jeg begynder at kunne se lyset. Har jeg forstået
> det korrekt, at med 7 interfacekort, kan man desuden sætte et wifi
> mini-pci kort i?

Ja det er korrekt med 4801, alternativt kan man smide en giga switch
(Det er det eneste problem med soekris kun 100 mps) på og spare
pladsen til f.eks. et VPN kort.

> Samt udvide med en ekstra SD-RAM stav? Får den så 256 MB plus det,
> man sætter i?

Det kan du ikke, man kan sætte et Flash kort i til f.eks. OS

> Det tiltaler mig at der ikke er noget skærmkort - hvad dælen skal man
> bruge det til. Spild af energi.
>
> Hvad gør man, hvis man vil have en rigtig hd i?

Så køber du en 2 1/2 tomme disk og et beslag som passer til
soekrissen (køb det med det samme det er kun 50 kr mener jeg)

> Kan man sætte en USB CD-ROM i og boot på den?

Dono har ikke prøvet det, men det var da værd at prøve.