Re: Abefalinger til trådløs router

From: Jonathan Fromer (none@jf--daimi.au.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 17 Jan 2007 - 18:39:46 CET

Date: Wed, 17 Jan 2007 18:39:46 +0100
From: Jonathan Fromer <none@jf--daimi.au.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Abefalinger til trådløs router

On Wed, 17 Jan 2007 18:18:03 +0100
"Lars Bonnesen" <none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Nu har jeg kigget, og jeg begynder at kunne se lyset. Har jeg forstået
> det korrekt, at med 7 interfacekort, kan man desuden sætte et wifi
> mini-pci kort i?

Ja.

En 4801'er har 3xFE onboard, et 3.3V PCI-slot (som du putter et 4xFE
kort i for at naa op paa de foeromtalte 7xFE) og et MiniPCI slot som
f.eks. kan bruges til noget WIFI.

> Samt udvide med en ekstra SD-RAM stav? Får den så 256 MB plus det,
> man sætter i?

Nej, den kan ikke udvides med ekstra RAM.

> Det tiltaler mig at der ikke er noget skærmkort - hvad dælen skal man
> bruge det til. Spild af energi.

Yup.

> Hvad gør man, hvis man vil have en rigtig hd i?

Hvad mener du med "rigtig hd"?
Rigtig i modsaetning til at bruge CF som hd eller ?

4801'eren er gjort klar til at kunne bruge en 2.5" IDE disk. Du skal
bare lige vaere opmaerksom paa at varme.. og at de fleste 2.5" diske
ikke er beregnet til 24x7 drift.

> Kan man sætte en USB CD-ROM i og boot på den?

Pas. Nogen der har forsoegt sig?

--
	Jonathan