Re: jails og flere netenheder

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 12 Jan 2007 - 09:49:21 CET

Date: Fri, 12 Jan 2007 09:49:21 +0100
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: jails og flere netenheder

Michael Rasmussen wrote:

> Dårlig oversættelse: et netkort delt via alias eller et dedikeret per
> jail.

Ah, så det du mener er er reelt en IP som jail'et bruger (og
denne kan så være sat på et separat netkort, eller som et alias
på et andet netkort (herunder lo0)).

> Det vil sige, at man kan ikke installere en firewall i et jail, og
> anvende den som opkoblingspunkt for et netværk bagved?
>
> internet --- jail1 ---- lan
> |

> jail2

Nej.
Hovedmaskinen sætter filterreglerne for kernen, og dermed for den
selv og alle jails.

Men du kan jo så lade hovedmaskinen stå for firewalling, og lukke
den for alt andet end konsol (og/eller et trustet netkort).
Dine jails bruger du så til services. Det er sådan jeg gør det på
mine bokse.

Der er Happy Hacking d. 31/1, kig forbi. Så kan vi snakke og
tegne - det gør det lidt nemmere at beskrive ideerne.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---