Re: Nogle der har prøvet NetBSD?

From: Palle Lyckegaard (none@palle--lyckegaard.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 09 Jan 2007 - 23:26:46 CET

Date: Tue, 09 Jan 2007 23:26:46 +0100
From: Palle Lyckegaard <none@palle--lyckegaard.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Nogle der har prøvet NetBSD?

Louis Tim Larsen wrote:
> Er der nogle der har prøvet NetBSD og hvad synes I om det?
> Og hvad er forskellen på på NetBSD kontra FreeBSD?

Hej Louis & Co.

Spring ud i det i stedet for at bruge al for megen tid på at lytte... du
er selv den bedste til at dømme om du kan lide NetBSD eller ej...
Hent iso fra ftp://ftp.dk.netbsd.org/pub/NetBSD/iso/3.1 (sikkert
i386cd-3.1.iso) og installer den.

Installationen er simpel (primitiv) men effektiv og hurtig. Check
afterboot(8) og du er godt på vej (brug evt.
http://www.dk.netbsd.org/guide/en/).

Standardinstallationen giver dig et minimalt og velfungerende system som
du kan udvide med pakker fra pkgsrc.

Har selv brugt NetBSD de sidste +6 år - dækker mine behov for
hjemme-unix helt fint. Gnome, KDE, Windowmaker, Openoffice, Abiword, ...
virker fint... og så er der selvfølgelig Linux-emuleringen hvis man lige
har behov for at afvikle IBMs Full System Cell Broadband Engine
simulator... :-)

mvh.
Palle