Re: Fatal error: Call to undefined function: imagettfbbox()

From: Per Engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 06 Jan 2007 - 17:31:29 CET

Date: Sat, 06 Jan 2007 17:31:29 +0100
From: Per Engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Fatal error: Call to undefined function: imagettfbbox()

Lars Bonnesen wrote:
> [...]
> og det bliver også listet i "php -m".
>
> Men jeg mangler at tilføje freetype og også gerne imagemagick
>
> De ligger som installerede pakker, men når jeg kører:
>
> /usr/local/sbin/phpxs -a freetype
>
> så får jeg at vide, at den ikke eksisterer og at jeg skal hente pakken:
>
> Module freetype.so was not found on your system in /var/www/lib/php/modules
> Try installing package php4-freetype-4.4.1 from your package collection
>
> Men den pakke kan jeg ikke finde i openbsd 4.0 packages.
>
> Jeg tænker på, om det er lige så besværligt at gøre dette i FreeBSD

Hej Lars,

Indtil vidre er der ikke noget der har været besværligt, det har bare
skulle laves korrekt for at virke.
Alt BSD er godt, men om den ene variant passer dig bedre end en anden
kan kun du selv svare på. Om du så en dag vælger Solaris, så skal drift
og administration stadig udføres jf. hvad Sun foreskriver.

Omkring PHP moduler (findes de / findes de ikke) så er der med garanti
noget information derud (læs: søg).

Som slutbemærkning; kunne jeg ikke få dig til ikke(!) at top-poste ? (tak)

mvh,

/per