Re: Fatal error: Call to undefined function: imagettfbbox()

From: Lars Bonnesen (none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 06 Jan 2007 - 15:15:13 CET

Date: Sat, 6 Jan 2007 15:15:13 +0100
From: "Lars Bonnesen" <none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Fatal error: Call to undefined function: imagettfbbox()

Ah... Det er jo det, der gør hele forskellen. Nu kan jeg tilføje gd,
og det bliver også listet i "php -m".

Men jeg mangler at tilføje freetype og også gerne imagemagick

De ligger som installerede pakker, men når jeg kører:

/usr/local/sbin/phpxs -a freetype

så får jeg at vide, at den ikke eksisterer og at jeg skal hente pakken:

Module freetype.so was not found on your system in /var/www/lib/php/modules
Try installing package php4-freetype-4.4.1 from your package collection

Men den pakke kan jeg ikke finde i openbsd 4.0 packages.

Jeg tænker på, om det er lige så besværligt at gøre dette i FreeBSD
som i OpenBSD?

Vh, Lars.