Re: Fatal error: Call to undefined function: imagettfbbox()

From: Per Engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 06 Jan 2007 - 08:33:51 CET

Date: Sat, 06 Jan 2007 08:33:51 +0100
From: Per Engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Fatal error: Call to undefined function: imagettfbbox()

Lars Bonnesen wrote:
> Jeg har lavet en Typo3 installation på en OpenBSD 4.0 boks. Fungerer
> sådan set fint, men når den skal generere menuer, kommer der i stedet
> for en menu flg.:
>
> Fatal error: Call to undefined function: imagettfbbox()...
>
> Så vidt jeg har kunnet læse mig til, skal man kompilere php4 med nogle
> yderligere options for at få dette til at virke - så vidt jeg har
> fundet frem til:
>
> --enable-gd-native-ttf
> --with-ttf
>
> Så det jeg har gjort er at tilføje dette i Makefile.inc for php4, kørt
> [...]

Hej Lars,

Din fremgangsmåde for at tilføje moduler til PHP mener jeg er forkert -
brug 'phpxs' når først du har PHP kørende (compilet, tilføjet til
httpd.conf, mm.).
Der fremgår heller ikke 'ttf' understøttelse i noget af det du lister
med 'php -m' hhv. i din phpinfo.php
Dette vil også forklare Typo3's "...undefined function" hiccup.

mvh,

/per

per@xterm.dk

--

"The most worth-while thing is to try to put happiness into the lives of others."

- Sir Robert Baden-Powell