Fatal error: Call to undefined function: imagettfbbox()

From: Lars Bonnesen (none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 06 Jan 2007 - 01:04:01 CET

Date: Sat, 6 Jan 2007 01:04:01 +0100
From: "Lars Bonnesen" <none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Fatal error: Call to undefined function: imagettfbbox()

Jeg har lavet en Typo3 installation på en OpenBSD 4.0 boks. Fungerer
sådan set fint, men når den skal generere menuer, kommer der i stedet
for en menu flg.:

Fatal error: Call to undefined function: imagettfbbox()...

Så vidt jeg har kunnet læse mig til, skal man kompilere php4 med nogle
yderligere options for at få dette til at virke - så vidt jeg har
fundet frem til:

--enable-gd-native-ttf
--with-ttf

Så det jeg har gjort er at tilføje dette i Makefile.inc for php4, kørt
make clean og make install. Men det virker alligevel ikke. Får stadig
samme Fatal error.

php -m giver mig:

[PHP Modules]
bcmath
calendar
ctype
dio
exif
ftp
gettext
iconv
mysql
openssl
overload
pcre
posix
recode
session
sockets
standard
sysvsem
sysvshm
tokenizer
wddx
xml
yp
zlib

og phpinfo giver flg.:
http://www.bonnesen.eu/pgpinfo.php

Hvad mangler jeg for at få det til at funke?

Vh, Lars.