Re: Fatal error: Call to undefined function: imagettfbbox()

From: Lars Bonnesen (none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 06 Jan 2007 - 18:05:04 CET

Date: Sat, 6 Jan 2007 18:05:04 +0100
From: "Lars Bonnesen" <none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Fatal error: Call to undefined function: imagettfbbox()

On 1/6/07, Per Engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Hej Lars,
>
> Indtil vidre er der ikke noget der har været besværligt, det har bare
> skulle laves korrekt for at virke.
> Alt BSD er godt, men om den ene variant passer dig bedre end en anden
> kan kun du selv svare på. Om du så en dag vælger Solaris, så skal drift
> og administration stadig udføres jf. hvad Sun foreskriver.

Jojo, men der er jo en del flere ports til FreeBSD end til OBSD. Og
tilsyneladende er jeg ikke den eneste, der har bøvlet med at få php4,
gd og freetype til at fungere sammen:
http://www.cepheid.org/openbsd/
Men det er så vidt jeg kan se en gammel port og hand freetype
kompilerer ikke umilddelbart hos mig.

> Omkring PHP moduler (findes de / findes de ikke) så er der med garanti
> noget information derud (læs: søg).

Jeg har selvfølgelig søgt inden jeg spurgte, men jeg har ikke kunnet
komme det nærmere.

Vh, Lars.