Re: FreeBSD 6.2 Cluster / Load balancing

From: Morten Winther (none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 08 Feb 2007 - 15:44:09 CET

Date: Thu, 08 Feb 2007 15:44:09 +0100
From: Morten Winther <none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD 6.2 Cluster / Load balancing

Flemming Frøkjær wrote:

> Vi kører f.eks . php webshop med sessions, så den med dns og
> redirecting
> dur nok ik helt.
>

> Et fælles php session directory, mountet via NFS for alle web
> serverne, og så ellers RR DNS som Flemming beskriver.
> Det kræver selvfølgelig at i ikke bruger SSL.

Jeg mener at have læst at NFS er alt for langsomt til sessions og at der
er problemer med flere klienter der tilgår samme session filer.

Brug i stedet de session handling muligheder der er i PHP til at gemme
de i f.eks MySQL. Der er masser af kode på php.net der beskriver dette.

--
Best regards

Morten Winther