Re: FreeBSD 6.2 Cluster / Load balancing

From: Flemming Frøkjær (none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 08 Feb 2007 - 15:41:28 CET

Date: Thu, 8 Feb 2007 15:41:28 +0100
From: "Flemming Frøkjær" <none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD 6.2 Cluster / Load balancing

On 2/8/07, Ebbe Hjorth <none@ebbe--bornholmermail.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Vi bruger også SSL da vi har online betalning. Et fælles PHP session
> directory, bliver php sessions ik dannet ud fra server navn? så hvis den
> ene går ned, så bliver der dannet en ny session fil, for den samme klient,
> selvom de ligger i samme mappe?
>
> Nej. Der bliver kun oprettet en ny sessionfil hvis klienten ikke
presenterer en valid session for serveren. Servernavnet bliver brugt til at
sikre at 2 servere ikke opretter den sessions med samme ID.

PF løsningen som Henrik beskriver er elegant, og fail ower er extremt
hurtigt, selv på en soekris, men hvis fail over skal virker skal du stadig
have en fælles php php session dir.

Med SSL skal du også syncronisere SSLSessionCache. Det har jeg ikke selv
prøvet endnu.

Flemming