Re: E-mail fra CMSimple

From: Lars Sommer (none@lasg--lasg.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 30 Dec 2007 - 13:37:25 CET

Date: Sun, 30 Dec 2007 13:37:25 +0100
From: Lars Sommer <none@lasg--lasg.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: E-mail fra CMSimple

Henrik Andre Wyss Johansen wrote:
> Hej,
>
> Jeg har installeret cmsimple på en openbsd 3.8 og det ser ud til at
> fungere fint.
> Hvis jeg forsøger at sende mail via mailform får jeg en fejl "The
> message could not be sent". som ikke kan bruges til meget. :-(
>
> Jeg havde forventet at finde noget i access_log eller error_log fra
> web serveren men der står ikke noget, så var jeg inde og se om php
> var sat op til logning
>
> error_reporting = E_ALL
> log_errors = On
>
> ; Log errors to specified file.
> [...]
Det er i hvert fald mail() i php der fejler, og kalder en fejlbesked fra
cmsimple. (I linje 20 i filen cmsimple/mailform.php)
Kan du lave et simpelt php-script, der lige tester mail() ?
Det kræver at php kan nå en sendmail binary på din server. Måske 'nøjes'
din squirrelmail med at forbinde via en netværksport?

/Lars