Re: Kommentar til nyhedsbrevet og BSD-DK generelt

From: Peter Makholm (none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 11 Dec 2007 - 20:47:44 CET

From: Peter Makholm <none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Kommentar til nyhedsbrevet og BSD-DK generelt
Date: Tue, 11 Dec 2007 19:47:44 +0000

Henrik Brix Andersen <none@henrik--brixandersen.dk.lh.bsd-dk.dk> writes:

> Måske lige netop derfor, at den slags kommentarer finder vej til
> listerne - det er lidt "flot" at kalde sig BSD-DK når man reelt kun
> har aktiviteter i en meget mere snæver geografisk lokation.

Jeg forstår ikek rigtigt hvor du vil hen. Det er jo ikke sådan at
foreningen smider resurser efter et event-bureau der arrangerere
events i en snæver geografisk lokation. Hvis det havde været tilfældet
kunen jeg have forstået en vis harme.

Problemet er at der åbenbart ikke er nogle uden for København der
interesserer sig nok for BSD til at arrangerer at mødes fysisk med det
formål at tale om BSD. Spørgsmålet er såre simpelt: Hvem er bedst til
at arrangerer aktiviteter i et lokalområde?

Det svar som jeg finder mest stemning for er at det er folk i
lokalområdet bedst til. Hvis man har et ønske der går ud over et rent
socialt arrangement og som kræver kompetancer der ikke er tilstede
lokalt (en foredragsholder eller lignende), så kan jeg ikke forestille
mig andet end at bestyrelsen gerne vil hjælpe. Men foreningens
virkeform lægger op til at der bør være en lokal primus motor. Vi
laver ikke opsøgende arbejde.

Det er selvfølgelig en virkeform man kan ændre. Jeg vil foreslå at du
får taget det op på førstkommende generalforsamling. Jeg mindes at
bestyrelsen plejer at efterlyse egnede steder der overholder
foreningens vedtægter i god tid inden den afholdes.

//Makholm