Re: VIA boards og BSD

From: Henrik Lund Kramshoej (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 02 Dec 2007 - 10:14:06 CET

From: Henrik Lund Kramshoej <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: VIA boards og BSD
Date: Sun, 2 Dec 2007 10:14:06 +0100

On 01/12/2007, at 19.15, Lars Bonnesen wrote:

> Jeg skal have samlet mig nogle maskiner, der kan køre BSD. De skal
> være små og ikke bruge meget strøm (ikke udvikle meget varme).
>
> Ja, der er Soekris, men jeg vil gerne have noget mere PC-agtigt, no
> offence til jer Soekris freaks out there.
ingen problemer fra mig, hver ting til sin tid - der er et sted til
soekrisser og et til kraftigere maskiner

Jeg har brugt et par VIA'er til diverse BSD'er og Linux og det virker
typisk fint.

meeeeen en 5501 er ikke noget at kimse af og bruger stadigvæk kun ca.
1/4 strøm ;-)

> Min jeg kan kun finde boards, der er født med ét PCI slot.
>
> Med frygt for at spørge dumt (har ikke kendskab til disse små
> uhyrer), kan man da sætte en riser i disse, og i så fald, hvor mange
> PCI slots kan man i alt komme op på?
jeg har ihvertfald brugt risers med to PCI slots på VIA M-10000 boards

> Hvad vil I anbefale af kabinet og strømforsyning til disse boards?
Et som giver luft nok til harddisken - jeg har haft nogle små
kabinetter som virkede dårligt
og med eksterne små strømforsyninger der nemt brændte af

Jeg tror det er Morex Cubid jeg har været meget glad for, det holdt i
mange år som
kursusserver men er nu så bulet at det er skiftet ud.

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH