Re: FreeBSD halv-fryser

From: Benny Simonsen (none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 30 Aug 2007 - 13:59:57 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Benny Simonsen <none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Thu, 30 Aug 2007 13:59:57 +0200
Subject: Re: FreeBSD halv-fryser

"Carsten Jensen" <none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk>
wrote on Wed, 29 Aug 2007 23:08:56 +0200:

> Troede det var freebsd-snapshot der var ment om var current eller ej.

Hej

Jeg går ud fra at du snakker om pakken
(/usr/ports/) sysutils/freebsd-snapshot.

Jeg så også lige på sysutils/snap, og blev lidt forvirret idet at der
står at den bruger mindre diskplads end freebsd-snapshot
pga. hardlinks.

Hvis min formodning om at mksnap_ffs benyttes, som vist også kan laves
via mount. Jeg benytter af og til mksnap_ffs, og det tager vel i
omegnen af max 1 sek/GB, men lader ikke til at bruge alverden
processorkraft. IO (top -mio) bliver der selvfølgelig brugt noget af.

/Benny