Re: Støjsvag 2.5" PATA HDD til Soekris

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 25 Aug 2007 - 12:25:12 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Støjsvag 2.5" PATA HDD til Soekris
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Sat, 25 Aug 2007 10:25:12 +0000

In message <none@20070825093917.GA838--tirith.brixandersen.dk.lh.bsd-dk.dk>, Henrik Brix Andersen writes:

>Da HDD'en i min ene Soekris net4801 er ved at dø (den laver termisk
>rekalibrering hvert 10. sekund) skal jeg have købt mig en ny støjsvag
>2.5" PATA HDD til den - her løb jeg så lidt ind i problemer:
>
>Så vidt jeg kan se er de eneste 2.5" PATA HDD'er på det danske marked,
>der er rated til 24/7 drift, Hitachis Travelstar E5K160 serie -

Der findes til mit kendskab kun Hitachi "E...." og Seagate "...B"
diske der er 24*7 ratede.

Jeg har hørt rygter om at Hitachis "E..." serie er "udgået eller
sådan noget" og jeg har ikke kunnet få nogen detailler.

Seagate vil ikke engang fortælle mig hvor mange "...B" diske jeg skal
købe før de vil sælge dem til mig, langt mindre anvise en forhandler.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956