Re: Støjsvag 2.5" PATA HDD til Soekris

From: Henrik Brix Andersen (none@henrik--brixandersen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 25 Aug 2007 - 12:37:27 CEST

Date: Sat, 25 Aug 2007 12:37:27 +0200
From: Henrik Brix Andersen <none@henrik--brixandersen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Støjsvag 2.5" PATA HDD til Soekris

On Sat, Aug 25, 2007 at 10:25:12AM +0000, Poul-Henning Kamp wrote:
> Der findes til mit kendskab kun Hitachi "E...." og Seagate "...B"
> diske der er 24*7 ratede.
>
> Jeg har hørt rygter om at Hitachis "E..." serie er "udgået eller
> sådan noget" og jeg har ikke kunnet få nogen detailler.

Ugh - det kan forklare hvorfor både de danske og tyske forhandlere
bliver ved med at udsætte deres lagerdato for dem :(

Hitachi skriver dog ikke noget på deres produktside [1] om at serien
skulle være udgået.

> Seagate vil ikke engang fortælle mig hvor mange "...B" diske jeg skal
> købe før de vil sælge dem til mig, langt mindre anvise en forhandler.

Nej, jeg har heller ikke kunnet finde noget forhandlere, der ville
sælge mig en...

Måske jeg bare bliver nødt til at købe en ikke-24/7 rated HDD. Det
resterende problem er så at moderne harddiske er så støjende. Den
Hitachi, jeg udskifter, har et maksimalt støjniveau på 23dB - det har
jeg ikke fundet nogen, der kan matche.

Mvh
Brix

[1]: http://www.hitachigst.com/portal/site/en/menuitem.edf693c2139b099056fb11f0aac4f0a0/