Re: Skifte controller uden reinstall af FreeBSD 6.2

From: Thomas Alexander Frederiksen (none@thomasaf--arkolog.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 15 Aug 2007 - 10:12:20 CEST

Date: Wed, 15 Aug 2007 10:12:20 +0200
From: Thomas Alexander Frederiksen <none@thomasaf--arkolog.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Skifte controller uden reinstall af FreeBSD 6.2

martin@sprithuset.dk wrote:
<snip>
> Jeg har så købt mig en SCSI RAID Controller samt 2x9gb 15K rpm diske og 2x36Gb 10K
> rpm diske som jeg vil køre i raid 0 hver for sig.
<snip>

Jeg går ud fra du har fint styr på det, men bare for en sikkerheds skyld:

Sørg for at have rigtigt gode backup-rutiner!

Med RAID0 er du på herrens mark hvis en enkelt disk i et array går, så
ordentlig backup er essentielt. Har du testet hastigheder på RAID0
henholdsvis RAID1 for at se om du ville kunne "nøjes" med den hastighed
RAID1 giver (personligt sover jeg bedre om natten ved RAID1 end ved RAID0)?

MVH

/Thomas

P.S. Husk at backup uden regelmæssig test af restore er en rigtigt dum idé.

--
We're sysadmins. To us, data is protocol overhead.