Re: fra pop3 til imap

From: Claus Guttesen (none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 29 Apr 2007 - 16:42:05 CEST

Date: Sun, 29 Apr 2007 16:42:05 +0200
From: "Claus Guttesen" <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: fra pop3 til imap

> jeg kan se at imapd køre på port 143, og jeg har gjort de ting som jeg
> mener skal gøres, men jeg kan se at alle mails stadig ender i
> /var/mail/user... er der andet jeg skal gøre end at oprette
> /home/user/Maildir/ og sætte home_mailbox = Maildir/ i postfix/main.cf?

Det program som lægger mailen i Maildir-mappen er postfix. Så hvis du
har sat postfix rigtig op i main.cf, skal det virke.

Har du genstartet postfix? Har du installéret postfix via
ports-samlingen og senere manuelt (eller omvendt)? Så kan programmer
samt opsætning være to forskellige steder.

Du skal også udføre kommandoen 'maildirmake Maildir' for hver enkelt
bruger som skal tage imod mail, ellers vil postfix lave en fil kaldet
Maildir.

Brug 'find / -name main.cf' for at se om der skulle ligge mere end en
main.cf fil.

Egentlig skal det "bare virke".

--
regards