Re: VoIP gennem, NAT/PAT/pf

From: Flemming Frøkjær (none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 25 Apr 2007 - 13:27:36 CEST

Date: Wed, 25 Apr 2007 13:27:36 +0200
From: "Flemming Frøkjær" <none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: VoIP gennem, NAT/PAT/pf

On 4/25/07, Lars Bonnesen <none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Det virker fint når jeg lige genstarter ATA'en, men efter et øjeblik
> kan man ikke ringe indad (men tilsyneladende godt ringe ud).
> Genstarter jeg ATA'en virker det igen. Jeg har flashet ATA'en, så den
> kører nyeste firmware, men jeg tror ikke, at det er her hunden ligger
> begravet - jeg tror at hele bunder i noget NAT/PAT.

Jeg vil tro du mangler nogle porte. Det kunne lyde som om ATA'en åbner
en forbindelse, men dennes state timer ud og når du så modtager et
opkald 5 min senere blokere PF.

Sæt en sniffer på og se hvilke forbindelser der blivre etableret,
eller logging på PF.

Et gæt på porte kunne være UDP 69, 2400, 10000-

Flemming