Re: VoIP gennem, NAT/PAT/pf

From: Lars Bonnesen (none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 25 Apr 2007 - 15:54:41 CEST

Date: Wed, 25 Apr 2007 15:54:41 +0200
From: "Lars Bonnesen" <none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: VoIP gennem, NAT/PAT/pf

UDP 69 er vist TFTP - den har jeg brugt til at firmware opdatere
med... ATA'en requester 69 meget (og blokeres), men den bør vel ikke
lukke ned hvis TFTP ikke svarer???

Firewallen logger, så jeg kan selvfølgelig gå tilbage og se, hvad der
evt. bliver blokeret. Men webinterfacet i min ATA siger, at den har
brug for portene:

local SIP port: (5060)
local RTP port: (5004)
Use random port: No

Det læser jeg som om at den kun benytter disse - især fordi random
port er sat til no....

Vh, Lars.