Re: Forslag til lille server

From: Jonathan Fromer (none@jf--daimi.au.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 05 Apr 2007 - 21:31:36 CEST

Date: Thu, 5 Apr 2007 21:31:36 +0200
From: Jonathan Fromer <none@jf--daimi.au.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Forslag til lille server

Hej,

> Jeg skal have sat en lille server op til hjemmet. Serveren skal kunne
> virke som fil-, print- og webserver (apache2/PHP/mySQL, etc.), da jeg
> har nogle domæner, som jeg gerne vil trække hjem.

Jeg har selv overvejet en MSI axis 700[1] + 3.5 sata disk + ramklods.
Den er dog ikke helt blæserfri.

Det kan gøres for ca. 2.5k.

Hvis det skal være mere power, så ser HP's proliant ML110 G4 ret
interesant ud. For ca. 4k får du en 1.8GHz Core 2 Duo + lille disk + en
klat ram (512Mb), og der er mulighed for ret tæt på rigtig lights-out
management (LO 100c [2]). Det er nok i virkeligheden overkill til et
par hjemmesider.

[1] 1Ghz Via C7 barebone-tingest. Findes også i en Intel Core 2 Duo
udgave, der dog er noget dyrer og kommer uden cpu..
[2] http://surl.dk/2ee/

--
	Jonathan