Re: Gode raad om valg af laptop

From: Thomas Peter Berntsen (none@no_spam--translucent.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 28 Sep 2006 - 09:45:18 CEST

Date: Thu, 28 Sep 2006 09:45:18 +0200
From: Thomas Peter Berntsen <none@no_spam--translucent.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Gode raad om valg af laptop

Phil Regnauld wrote:

> Nej. CPU er loddet til bundkort, det er meget cheap indeni.
> Design er i toppen, MacBook har det nemmere at skifte harddisk,
> men ellers er de ikke værd ThinkPad'en for eks.
> (bl.a. spill-proof keyboard, ThinkLight, udskiftbare harddisk, etc...).
> Men det er off-topic.

Hej Phil

Tak for en god debat :-)

Det er ganske rigtigt, at IBMs (nu Lenovos) Thinkpad-serie er
forbilledlig på mange områder, når det kommer til funktionalitet, og
mht. de emner, du nævner, kan jeg ikke argumentere meget imod dem.

Men jeg vil nu alligevel stadig hævde, at man, i prislejet 8.000 -
12.000, som MacBooks er placeret i, får en konkurrencedygtig maskine,
ift. andre på markedet. Til den pris kan man ved Laptops.dk (som er et
af de allerbilligste steder at købe en IBM i DK - mange forhandlere
ligger noget over Laptops priser) få en R52, T42 eller T/Z60, og kigger
man nærmere efter, vil man opdage, at hardwarespecifikationerne i ligger
under eller meget tæt på en MacBook til omkring de 8.500,-.

Om man så har brug for ThinkLight (som er en lækker detalje, men ikke
noget, jeg har brugt regelmæssigt), eller behov for at kunne skifte
CPU'en, afhænger selvfølgelig helt af de behov, man har. Men ingen tvivl
om, at det da er features, der kun er et plus, forståes.

Og skulle jeg have mig en ikke-Apple-bærbar, vil det da helt klart blive
en IBM :)

Vh
Thomas