Re: Mp3-afspiller detaches ved plug-in - hvorfor?

From: Morten Slot Kristensen (none@ontherenth--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 27 Sep 2006 - 23:14:28 CEST

Date: Wed, 27 Sep 2006 23:14:28 +0200
From: Morten Slot Kristensen <none@ontherenth--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Mp3-afspiller detaches ved plug-in - hvorfor?

Sven Esbjerg wrote:
> Problemet er at nogen umass enheder er store diske som har flere features end
> små usb enheder som mp3-afspillere. En af de features er caching af data.
> Det understøtter din mp3-afspiller tydeligvis ikke.
>
> Du kan jo prøve med samme patch som jeg lavede til min mp3 afspiller.
> Se: freebsd-usb@freebsd.org/msg00794.html">http://www.mail-archive.com/freebsd-usb@freebsd.org/msg00794.html

Lige præcist! Har rodet med de quirks i evigheder, men så kiggede jeg på
din og fandt ud af hvordan den skulle skrives. Selvom min er en anden
model osv. men følgende løste det:

/usr/src/sys/cam/scsi/scsi_da.c:
 446 {
 447 /*
 448 * ACER ADVANCED 1GB MP3 Player
 449 */
 450 {T_DIRECT, SIP_MEDIA_REMOVABLE, "ACER", "ADVANCE MP3*",
 451 "*"}, /*quirks*/ DA_Q_NO_SYNC_CACHE
 452 },

Så tak skal du have Sven! :)

--