Re: Placering af PCI-kort

From: Kristian Mide (none@kristian--mide.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 13 Sep 2006 - 08:47:59 CEST

From: Kristian Mide <none@kristian--mide.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Placering af PCI-kort
Date: Wed, 13 Sep 2006 08:47:59 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On Sep 12, 2006, at 11:44 PM, Jesper Monsted wrote:

> Der er noget om historien...
>
> Som regel[TM] deler slot 5 irq med slot 1 og bør undgås af
> kompatibilitetsårsager. Derudover er kortene prioriteret således at
> det
> "vigtigste" kort bør sidde i slot 1 og så fremdeles.
>
> Der er intet at hente ved at sætte dem forskellige steder, andet end
> denne prioritering.
>
> Alt dette er selvfølgelig en saga blot med PCIexpress...
>
> /Jesper

Faktisk opblevede jeg her den anden dag i Freebsd at mens jeg havde 3
pci kort, et grafikkort, lydkort og netkort, hvor grafikkortet sad
nederst i maskinen, efterfulgt af netkortet og øverst oppe lydkortet.

Netkortet virkede slet ikke, indtil at jeg byttede om op grafikkortet
og lydkortet.

Håber det har en smule relavans :)