Orientering om OpenSource til Mac

From: Axel Kellermann (none@axel.kellermann--get2net.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 29 Oct 2006 - 18:59:25 CET

Date: Sun, 29 Oct 2006 18:59:25 +0100
From: Axel Kellermann <none@axel.kellermann--get2net.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Orientering om OpenSource til Mac

Hej

Min datter er startet på Ørestads Gymnasium i København.
Igennem skolen har en stor del af eleverne købt/leaset en MacBook (Intel).
Den er leveret uden programmer!!!!

Det jeg gerne vil have hjælp til er at introducere OpenSource Programmer
til disse størrelser, så de kan se at der er gode alternativer til
kommercielle programmer.
Min egen erfaring på Mac er begrænset.

Det jeg forventer er, at vi kan tage ud på gymnasiet i måske 2 timer med
følgende indhold:

Kort introduktion til Open Source
Kort beskrivelse af installationen af:
        NeoOffice (Macversion af OpenOffice)
        X11
        Gimp
        Et eller andet matematikprogram, der kan lave grafer
Introduktion af MacPorts
Andre råd om Mac

Derefter en Workshop hvor de installerer og sætter maskinen op.

Jeg regner med at det vil være en hverdag sent på eftermiddagen.
Det kan evt. være at nogen introducere det til mig, så jeg kan fortælle
videre - hvis tiden ikke passer.

Jeg har endnu ikke fået ok fra Gymnasiet, men forventer ikke at det vil
være et problem.

Skriv gerne til mig privat hvis I er interesseret i at hjælpe.

Mange hilsner

Axel Kellermann
40 15 22 82