Re: Orientering om OpenSource til Mac

From: Anders Østergaard Jensen (none@aj--itersys.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 30 Oct 2006 - 16:12:32 CET

From: Anders Østergaard Jensen <none@aj--itersys.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Orientering om OpenSource til Mac
Date: Mon, 30 Oct 2006 16:12:32 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On Oct 29, 2006, at 6:59 PM, Axel Kellermann wrote:

> Kort beskrivelse af installationen af:
> NeoOffice (Macversion af OpenOffice)
> X11

X11 medfølger som bekendt på OS X-dvd'en, men det ved du nok...

NeoOffice og OpenOffice har jeg kun haft middelmådige oplevelser med
på OS X. OpenOffice kører inden for X11 og er ikke ligefrem en
særligt hurtig oplevelse. Ligeledes er NeoOffice stadig "ustabil" og
ikke noget, jeg personligt ville have tålmodig til at bruge i et
produktionsmiljø.

Igen: OS X er jo en lækker platform, og det skal ikke ses som en
kritik af programmernes udbud. Selv bruger jeg Apples eget iWorks,
når jeg skal bruge et kontorprogram. Desværre leverer Apple ikke
noget hæderligt regneark, så det må man til nøds låne fra Microsoft
(desværre).

Mvh. Anders