Re: Postfix med MySQL backend

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 27 Oct 2006 - 07:32:40 CEST

Date: Fri, 27 Oct 2006 07:32:40 +0200
From: Allan Wermuth <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Postfix med MySQL backend

* on the Thu, Oct 26, 2006 at 07:21:51PM +0200, Carsten Jensen was tippering:
> Kunne det være en fordel at du (som en skrev tidligere) bruge dns
> Sæt fx en lokal DNS server op
> I alle dine filer definerer du database serveren som fx
>
> Host = databaseserver.fakedomain.tld
> (en simpel syntax da jeg ikke lige er haj til postfix, men jeg håber
> Du forstår den alligevel)
>
> Opret en zone i din DNS
> fakedomain.tld
>
> lav en A record : databaseserver.fakedomain.tld = IP på server 1
> lav en A record mere : databaseserver.fakedomain.tld = IP på server 2
>
> DNS serveren sørger for at besvare med at cycle gennem de 2 hosts
> [...]

Ja, endnu en service og vedligeholde ..., så foreløbig må jeg rette i alle cf-filerne.
Muligvis laver jeg et script, som via sed kan skrive de rette servere ind i Postfix host
variabel.

Iøvrigt, tak til alle som er kommet med kommentarer/løsningsforslag til mit problem. Jeg
havde dog håbet, at Postfix havde haft en "elegant" løsning på problemet ;-)

--
Med venlig hilsen

Allan Wermuth Driftsingeniør, IT-service

Tlf. 6550 2789 Mobil 6011 2789 Fax 6550 2860 Email alw@it-service.sdu.dk Web http://intern.sdu.dk/it-service/ansatte/aw-2789/ Adr. Campusvej 55, 5230 Odense M

SYDDANSK UNIVERSITET _______________________________________________________________ Campusvej 55 * 5230 * Odense M * Tlf. 6550 1000 * www.sdu.dk