Re: Sikker envejs komunikation.

From: Wabsie Eisbaw (none@wabsie--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 11 May 2006 - 18:34:06 CEST

Date: Thu, 11 May 2006 18:34:06 +0200
From: "Wabsie Eisbaw" <none@wabsie--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Sikker envejs komunikation.

2006/5/10, Flemming Frøkjær <none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>:

> Tak for input.
>
> Jeg syntes lige i skal høre den her. Det er kreativt, sikkert og meget
> nørdet.
>
> Sæt to soekris bokse op. Lad den ene morse beskeden via error led'en
> på fronten. Sæt en read led i den anden boks og lad den læse
> beskederne der morses fra den første boks.

Morse er måske lidt for omstændigt. Normalt binært signal ville være
tiltrækkeligt.
Som 'read led' bruges blot en IR-phototransistor forbundet til +10v og rx @
boks_2. Det ville være bedst med IR for naturligvis at ignorere 'støjende'
lys. Det kræves jo så bare at sende dioden ved boks_1 skal udskiftes med en
IR-diode, men det er jo nemt nok.

Jeg har næsten lyst til at prøve det :-)

Har engang overvejet lige netop dette (at sende data mellem to computere
via serial), blot bi-direktionalt og trådløst over en multiplexet FM kanal
:)

Jeg har valgt at sætte et serielt kabel mellem 2 soekris'er og så kun

--
/* mvh. Mark R. */