Sikker envejs komunikation.

From: Flemming Frøkjær (none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 09 May 2006 - 17:00:59 CEST

Date: Tue, 9 May 2006 17:00:59 +0200
From: "Flemming Frøkjær" <none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Sikker envejs komunikation.

Hej BSD'er

Jeg har en FreeBSD maskine som overvåger et større nætværk. Jeg vil
gerne have en mulighed for at sende en SMS når den registrere en
kritisk tilstand.

Jeg forestille mig at sætte en GSM telefon til en anden BSD boks og
instalere smstools.

Problemet er jeg skal garantere at der ikke er nogen måde at dette
link kan bruges til komunikation ind på netværket.
En firewall mellem makinerne er ikke sikkerhed nok.

Jeg overvejer noget filetransfere via UDP og en netkabel med kun 2
ledere i. Jeg er ikke helt sikker på at jeg kan få netkortene til at
komunikere på den måde, men det burde virke.

Alternativt kunne det her måske bruges, men ser meget dyrt ud.
http://www.owlcti.com/tpts.htm

Andre forslag er meget velkomne.

Flemming