Re: Sikker envejs komunikation.

From: Gorm J. Siiger (none@gjs--sonnit.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 09 May 2006 - 17:08:57 CEST

From: "Gorm J. Siiger" <none@gjs--sonnit.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 9 May 2006 17:08:57 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Sikker envejs komunikation.

> Problemet er jeg skal garantere at der ikke er nogen måde at dette
> link kan bruges til komunikation ind på netværket.

Du kan da på ingen måde garantere noget på det niveau.

> En firewall mellem makinerne er ikke sikkerhed nok.

Hvorfor ikke ? - en SMS gateway med en mail-server på til transport fra
din BSD maskine til en given mail adresse. Der er intet returtrafik.
Kun svar på din smtp via en statefull firewall.

> Jeg overvejer noget filetransfere via UDP og en netkabel med kun 2
> ledere i. Jeg er ikke helt sikker på at jeg kan få netkortene til at
> komunikere på den måde, men det burde virke.

Nu ved jeg jo ikke hvem du skal lave det her for, men det virker alt for
paranoidt.

Hvis det er en kunde der vil have garanteret sikkerhed, så skal de da lede
længe efter nogen der vil garantere 100% sikkerhed.

Mvh. Gorm