Re: Sikker envejs komunikation.

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 09 May 2006 - 17:26:52 CEST

Date: Tue, 09 May 2006 17:26:52 +0200
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Sikker envejs komunikation.

Flemming Frøkjær wrote:
> Jeg har en FreeBSD maskine som overvåger et større nætværk. Jeg vil
> gerne have en mulighed for at sende en SMS når den registrere en
> kritisk tilstand.
>
> Jeg forestille mig at sætte en GSM telefon til en anden BSD boks og
> instalere smstools.

Hvorfor ikke bare sætte telefonen direkte til? Hvis GSM/GPRS data er
slået fra på telefonen, og den sættes til ikke at modtage opkald, hvad
er så problemet?

Jeg kan i øvrigt anbefale Audiotel GSM modem fra C. Thiim. Det
tilsluttes en seriel port og virker som et "normalt" modem. Jeg har dog
brugt det til en mobil internetforbindelse, og ikke til SMS.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen