Re: CISSP - er den noget værd?

From: Erik Nordstrom Andersen (none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 14 Mar 2006 - 00:10:18 CET

Date: Tue, 14 Mar 2006 00:10:18 +0100
From: Erik Nordstrom Andersen <none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: CISSP - er den noget værd?

Erik Nordstrom Andersen wrote:

> Jeg har som studerende på ITU fået tilbudt en CISSP certificering til ca
> 15% af normalprisen. Det er jo et lækkert tilbud, men stadig en
> udskrivning på ca. 5.000 kr. Så inden jeg lægger en masse arbejde og
> penge i det, vil jeg spørge jer, om det gør en forskel i det nært
> forestående arbejdsmarked, eller om det er pengene ud af vinduet.

Tak til alle for input! Tilbudet gik på, at ITU har lavet en aftale med
PriceWaterhouseCoopers om at optage nogle studerende på et CISSP kursus.
Det tager de normalt 30.000 kr for (og optager kun folk med
erhvervserfaring), men vil gøre det for 1.000 kr i stedet.
Eksamensafgiften på $500 skal man stadig lægge selv.

Jeg tror lige jeg klapper hesten og læser pensum i "IT Security 101"
først :-)

Mvh Erik