Re: CISSP - er den noget værd?

From: Mogens Valentin (none@mogensv--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 13 Mar 2006 - 18:59:05 CET

Date: Mon, 13 Mar 2006 18:59:05 +0100
From: Mogens Valentin <none@mogensv--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: CISSP - er den noget værd?

Erik Nordstrom Andersen wrote:
> Hej bsd-dk
>
> Jeg har som studerende på ITU fået tilbudt en CISSP certificering til ca
> 15% af normalprisen. Det er jo et lækkert tilbud, men stadig en
> udskrivning på ca. 5.000 kr. Så inden jeg lægger en masse arbejde og
> penge i det, vil jeg spørge jer, om det gør en forskel i det nært
> forestående arbejdsmarked, eller om det er pengene ud af vinduet.

Som andre har skrevet, er et en management cert. For CV'et er den helt
sikkert god ;) Jeg hører en del mener den i nyere tid underminerer sig
selv, fordi krav er blevet lettet, måske for at flere kan bestå, så
udbyderne tjener mere - man skal vedligeholde den, mod betaling.
Hvis du vil have en cert med teknisk islæt, kan du fx kigge på sans
institute's certs (gsec..), som en del beslutningstagere så nok kender
mindre til. Give and take..

Hvis du vil læse mere om andres erfaringer med både indhold og jobværdi
et al, kan du kigge i securityfocus.com's security-basics arkiver fra
slutningen af 05 og beg. af 06; der var en længere tråd om emnet med
rigtig gode henvisninger til egnet litteratur for flere forskellige
certs, folks erfaringer med selvstudier osv..

--
Kind regards,
Mogens Valentin