Re: CISSP - er den noget værd?

From: Flemming Froekjaer (none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 13 Mar 2006 - 12:56:01 CET

Date: Mon, 13 Mar 2006 12:56:01 +0100
From: "Flemming Froekjaer" <none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: CISSP - er den noget værd?

On 3/12/06, Erik Nordstrom Andersen <none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Hej bsd-dk
>
> Jeg har som studerende på ITU fået tilbudt en CISSP certificering til ca
> 15% af normalprisen. Det er jo et lækkert tilbud, men stadig en
> udskrivning på ca. 5.000 kr. Så inden jeg lægger en masse arbejde og
> penge i det, vil jeg spørge jer, om det gør en forskel i det nært
> forestående arbejdsmarked, eller om det er pengene ud af vinduet.

Ja og nej. CISSP giver dig et overblik over alt det du ikke ved. Det skal
forståes sådan at den er meget bred, men på ingen måde dybtgående. Hvor
meget lys skal der være på parkerings pladsen og hvor højt skal et pigtråds
hejn være. Det er sikkert ikke emner i har berørt på ITU.

Den giver et godt grundlag til at studere videre inden for de områder der er
relevant for dit arbejde.

Bortset fra det mener jeg slet ikke du kan tage certificeringen da du skal
have mindst 3 års praktisk arbejde inden for et relevant område inden de vil
udstede et certificat. Det betyder ikke at du ikke kan tage kurset.

https://www.isc2.org/cgi-bin/content.cgi?category=1187

Jeg har selv lige taget certificeringen i januar, og mener pengene er givet
godt ud. Alle 35KKr

Flemming